Eilettäin juteltiin Martinen kans puhelimessa. Kyselin kaikennäköstä ja tuli sitten puheeksi joululoma. Homman nimi ois semmonen että 19-21pvä joulukuuta lentäisin kotia kohti, vähän lennoista riippuen ja jotakuinkin kaks viikkoa viipyisin, elikkä uutta vuottakin pääsisin juhlimaan kotipuolessa :) Lapsilla alkaa sitten 7pvä taas koulu niin varmaan siinä 3-5pvä lentäisin takas patonkilaan.
Martine pyysi, että veisin esitteitä yms Oulusta ja Hailuodosta, jotta lapset voisivat kertoa enemmänkin koulussa mistä heidän sen hetkinen aupparinsa on kotoisin. Kysyin sitten, että olisko muuta speciaalia Suomesta vietäväksi, niin Martine kysyi minulta: "Tiedätkö, mistä koko meidän perhe tykkää aivan valtavasti?" vastasin tietäväni, salmiakista tietysti! Martine nauroi ja myönsi heidän rakastavan salmiakkia, mikä on Ranskassa harvinaista, niille jotka joskus salmiakkia pääsee maistamaan. Niimpä kerään kassin täyteen tuota mystistä herkkua =P

Kommentit